Bekijk hier het volledige
Letselschade traject
Traject stappenplan Woerden
Juridische bijstand bij letselschade in Woerden
Bent u op zoek naar een letselschade expert in Woerden? Dan bent u bij Talhi Letselschade aan het juiste adres!
Betrokken raken bij een ongeval is altijd vervelend, een ongeval waaruit letsel ontstaat nog vervelender. Helaas is dit aan de orde van de dag in Woerden. De meest voorkomende vormen van letselschade in Woerden en in de rest van het land ontstaan door verkeersongevallen. Andere voorbeelden waardoor er letsel kan ontstaan zijn door bijvoorbeeld een arbeidsongeval of door een medische misser door een medisch specialist.
Wij van Talhi Letselschade leveren u juridische bijstand in de vorm van een totaalpakket. Onze letselschade specialisten in Woerden hebben de juiste kennis en ervaring in huis om u goed van dienst te zijn. U wordt door onze letselschade specialisten in Woerden begeleid vanaf het moment van uw ongeval tot aan voor u de meest rechtvaardige afwikkeling van uw schade.
Wij bieden u snel inzicht in uw situatie en adviseren u zorgvuldig over de juridische (on)mogelijkheden in uw zaak.
Overzicht
Stap 1 : Gratis intakegesprek
Stap 2 : Verzamelen van gegevens
Stap 3 : Bepalen aansprakelijkheid
Stap 4 : Voorschotten op claim bepalen
Stap 5 : Definitieve claim vervaardigen
Stap 6 : Afwikkeling en nazorg
Stap 1: Gratis intakegesprek
Het traject begint met een gratis intakegesprek. Bij Talhi Letselschade vinden wij het namelijk belangrijk om eerst uw verhaal te horen. Zo kunnen wij ons zo goed mogelijk inleven in uw situatie. Het is gebruikelijk dat een intakegesprek bij ons op kantoor in Gouda wordt gehouden. Bent u zelf niet in staat of in de gelegenheid om ons op kantoor te bezoeken, dan plannen we graag een afspraak waarbij wij bij u langs komen. Tijdens dit gesprek bespreken we uw mogelijkheden en beantwoorden wij al uw vragen. Ook informeren wij u dan over de volgende te nemen stappen.
Stap 2: Verzamelen van gegevens
Is uw zaak eenmaal bij ons in behandeling, dan zullen wij met uw hulp alle gegevens en bewijsmateriaal verzamelen die voor het onderzoek van belang zijn. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld getuigenverklaringen, medische gegevens, aankoopbewijzen en proces-verbaal.
Stap 3: Bepalen aansprakelijkheid
In dit proces zullen wij de veroorzaker van het ongeval aansprakelijk stellen.
Dit doen wij door een aansprakelijkstelling te sturen naar de verzekeraar van de tegenpartij. Zodra de verzekeraar aansprakelijkheid erkent, is het aan ons om aan te tonen wat uw exacte schade is. Echter, zal een verzekeraar nooit zonder slag of stoot aansprakelijkheid erkennen.
Een aansprakelijkheidserkenning gaat vaak gepaard met een discussie. In deze discussie zullen wij de nodige bewijsstukken aanleveren die aantonen dat de tegenpartij daadwerkelijk aansprakelijk is. In dit proces kunnen wij van Talhi Letselschade – door kennis en ervaring – dan ook echt het verschil voor u maken.
Stap 4: Voorschotten op claim bepalen
Als aansprakelijkheid erkend is, kunt u één of meerdere voorschotten krijgen op de totale vergoeding. Dit, omdat het lang kan duren voordat een letselschade zaak volledig is afgerond. Om die reden is het fijn om middels voorschotten uw gemaakte of nog te maken kosten te dekken. Na erkenning is de tegenpartij verplicht de door u opgelopen schade te vergoeden.
Wij zorgen ervoor dat u aan de hand van de aangeleverde stukken van uw schade een juist voorschot ontvangt. Zo komt u later niet in de financiële problemen wanneer u bijvoorbeeld niet doorbetaald krijgt tijdens ziekte, maar wel uw de rekening van uw fysiotherapeut moet betalen. Het is daarom ook belangrijk om alle nota’s en facturen te bewaren van kosten die u heeft moeten maken als gevolg van het ongeval.
Stap 5: Definitieve claim vervaardigen
Als u geen klachten meer heeft of als er sprake is van een stabiele medische eindsituatie, kan er gekeken worden of uw letselschade zaak kan worden afgesloten.
Dit doen wij natuurlijk alleen in overleg met u. Dit hangt ook af van of wij wel beschikken over alle benodigde stukken om uw claim in te kunnen dienen.
Indien het nodig is, zullen wij nog aanvullende bewijsstukken bij u opvragen of een medisch advies bij onze medisch specialisten aanvragen. Zo kunnen wij alle schade meenemen en eventuele risico’s voor in de toekomst uitsluiten. Wanneer wij beschikken over alle nodige stukken, zullen wij een regelingsvoorstel aan de tegenpartij voorleggen. Dit doen wij pas nadat wij u eerst het concept-regelingsvoorstel hebben voorgelegd.
Stap 6: Afwikkeling en nazorg
Nadat de definitieve claim is opgesteld en is voorgelegd aan de verzekeraar kan de verzekeraar een tegenbod doen. Er kan dan een discussie zijn over de schade en de beperkingen die u heeft opgelopen. Wij bij Talhi Letselschade zullen uw belangen hierbij zo goed mogelijk behartigen, zodat u een maximale, maar vooral eerlijke en rechtvaardige vergoeding krijgt. Wij zullen hierbij de mogelijkheden met u bespreken en u hierin adviseren. Als er overeenstemming is met de wederpartij over de slotbetaling, zorgen wij er ook voor dat de afronding van uw zaak soepel verloopt. Wij houden hierbij dan ook rekening met eventuele voorbehouden en verjaringstermijnen.
Nadat u de slotbetaling heeft ontvangen zorgen wij ervoor dat uw dossier netjes afgerond en gearchiveerd wordt.
Welke kosten komen voor vergoeding in aanmerking?
In principe komen alle kosten die zonder ongeval niet zouden zijn gemaakt, voor vergoeding in aanmerking. De schadevergoeding is dus sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin u verkeert. Indien u bijvoorbeeld tijdelijk niet kunt werken en inkomsten misloopt, dan is er dus sprake van inkomstenverlies en komt het gemiste inkomen voor vergoeding in aanmerking. Bent u bijvoorbeeld gepensioneerd, dan blijft uw inkomen intact en lijdt u dus geen inkomstenverlies. Uit de rechtspraak komen voornamelijk onderstaande schadeposten naar voren:
- Verlies aan verdienvermogen bij arbeidsongeschiktheid
- Studievertraging bij scholieren/studenten
- Medische kosten
- Reiskosten (alle extra kilometers die je maakt naar de huisarts, garage, ziekenhuis, fysio etc.)
- Kosten voor huishoudelijke hulp
- Kosten voor onderhoud in en om uw woning
- Reparatie- en vervangingskosten (denk aan kleding, elektronisch apparatuur, voertuig)
- Smartengeld (vergoeding voor de lichamelijke/psychische klachten)
Wilt u ook weten op welke vergoeding u recht heeft? Bel of mail dan met Talhi Letselschade te Gouda. Wij verlenen de bijstand die nodig is om uw schade te verhalen op de veroorzaker ervan.
Wij staan voor u klaar
Gratis Hulp en Advies
U kunt contact opnemen met ons voor gratis advies over uw letselschade, het claimen van een schadevergoeding en het inschakelen van een letselschade specialist voor het behartigen van uw belangen. Wij beantwoorden graag uw vragen. Klik hier. Wij hanteren de richtlijnen van de letselschade raad, die kun je hier nalezen.
Ons kantoor is van maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar.
Buiten openingstijden kunt u uw letselschade via ons contactformulier melden. Wij nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op.
Vrijblijvend en direct online
Letselschade melden
Vul uw gegevens in om binnen 24 uur erachter te komen of u in aanmerking komt voor een letselschadevergoeding.