Selecteer een pagina

Bekijk hier het volledige

Letselschade traject HOORN

Traject stappenplan Hoorn

Heeft u letselschade opgelopen en bent u op zoek naar juridische bijstand in regio Hoorn? Bij Talhi Letselschade bent u aan het juiste adres! Letsel kan bijvoorbeeld zijn ontstaan naar aanleiding van een bedrijfsongeval of een medische misser door een medisch specialist. Onze letselschadespecialisten in Hoorn hebben de juiste kennis en ervaring in huis. Verkeersongevallen zijn in Hoorn en in de rest van Nederland de meest voorkomende oorzaak van letselschade.

Betrokken raken bij een verkeersongeval is altijd vervelend. Ook hiervoor kunt u bij Talhi Letselschade in Hoorn terecht. Met een persoonlijke aanpak leveren wij van Talhi Letselschade u juridische bijstand in de vorm van een totaalpakket. U wordt van A tot Z begeleid naar een zo rechtvaardig mogelijke afwikkeling. Wij bieden u snel inzicht in uw situatie en adviseren u zorgvuldig over de juridische (on)mogelijkheden in uw zaak.

Overzicht

R

Stap 1 : Gratis intakegesprek

R

Stap 2 : Verzamelen van gegevens

R

Stap 3 : Bepalen aansprakelijkheid

R

Stap 4 : Voorschotten op claim bepalen

R

Stap 5 : Definitieve claim vervaardigen

R

Stap 6 : Afwikkeling en nazorg

Stap 1: Gratis intakegesprek

Het traject begint met een gratis intakegesprek.  Bij Talhi Letselschade vinden wij het namelijk belangrijk om eerst uw verhaal te horen. Zo kunnen wij ons zo goed mogelijk inleven in uw situatie. Het is gebruikelijk dat een intakegesprek bij ons op kantoor in Gouda wordt gehouden. Bent u zelf niet in staat of in de gelegenheid om ons op kantoor te bezoeken, dan plannen we graag een afspraak waarbij wij bij u langs komen. Tijdens dit gesprek bespreken we uw mogelijkheden en beantwoorden wij al uw vragen. Ook informeren wij u dan over de volgende te nemen stappen.

Stap 2: Verzamelen van gegevens

Is uw zaak eenmaal bij ons in behandeling, dan zullen wij met uw hulp alle gegevens en bewijsmateriaal verzamelen die voor het onderzoek van belang zijn. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld getuigenverklaringen, medische gegevens, aankoopbewijzen en proces-verbaal.

 

Stap 3: Bepalen aansprakelijkheid

In dit proces zullen wij de veroorzaker van het ongeval aansprakelijk stellen.
Dit doen wij door een aansprakelijkstelling te sturen naar de verzekeraar van de tegenpartij. Zodra de verzekeraar aansprakelijkheid erkent, is het aan ons om aan te tonen wat uw exacte schade is. Echter, zal een verzekeraar nooit zonder slag of stoot aansprakelijkheid erkennen.

Een aansprakelijkheidserkenning gaat vaak gepaard met een discussie. In deze discussie zullen wij de nodige bewijsstukken aanleveren die aantonen dat de tegenpartij daadwerkelijk aansprakelijk is. In dit proces kunnen wij van Talhi Letselschade – door kennis en ervaring – dan ook echt het verschil voor u maken.

Stap 4: Voorschotten op claim bepalen

Als aansprakelijkheid erkend is, kunt u één of meerdere voorschotten krijgen op de totale vergoeding. Dit, omdat het lang kan duren voordat een letselschade zaak volledig is afgerond. Om die reden is het fijn om middels voorschotten uw gemaakte of nog te maken kosten te dekken. Na erkenning is de tegenpartij verplicht de door u opgelopen schade te vergoeden. 

Wij zorgen ervoor dat u aan de hand van de aangeleverde stukken van uw schade een juist voorschot ontvangt. Zo komt u later niet in de financiële problemen wanneer u bijvoorbeeld niet doorbetaald krijgt tijdens ziekte, maar wel uw de rekening van uw fysiotherapeut moet betalen. Het is daarom ook belangrijk om alle nota’s en facturen te bewaren van kosten die u heeft moeten maken als gevolg van het ongeval.

 

Stap 5: Definitieve claim vervaardigen

Als u geen klachten meer heeft of als er sprake is van een stabiele medische eindsituatie, kan er gekeken worden of uw letselschade zaak kan worden afgesloten.
Dit doen wij natuurlijk alleen in overleg met u. Dit hangt ook af van of wij wel beschikken over alle benodigde stukken om uw claim in te kunnen dienen.

Indien het nodig is, zullen wij nog aanvullende bewijsstukken bij u opvragen of een medisch advies bij onze medisch specialisten aanvragen. Zo kunnen wij alle schade meenemen en eventuele risico’s voor in de toekomst uitsluiten. Wanneer wij beschikken over alle nodige stukken, zullen wij een regelingsvoorstel aan de tegenpartij voorleggen. Dit doen wij pas nadat wij u eerst het concept-regelingsvoorstel hebben voorgelegd.

 

Stap 6: Afwikkeling en nazorg

Nadat de definitieve claim is opgesteld en is voorgelegd aan de verzekeraar kan de verzekeraar een tegenbod doen. Er kan dan een discussie zijn over de schade en de beperkingen die u heeft opgelopen. Wij bij Talhi Letselschade zullen uw belangen hierbij zo goed mogelijk behartigen, zodat u een maximale, maar vooral eerlijke en rechtvaardige vergoeding krijgt. Wij zullen hierbij de mogelijkheden met u bespreken en u hierin adviseren. Als er overeenstemming is met de wederpartij over de slotbetaling, zorgen wij er ook voor dat de afronding van uw zaak soepel verloopt. Wij houden hierbij dan ook rekening met eventuele voorbehouden en verjaringstermijnen.

Nadat u de slotbetaling heeft ontvangen zorgen wij ervoor dat uw dossier netjes afgerond en gearchiveerd wordt.

Welke kosten komen voor vergoeding in aanmerking?

In principe komen alle kosten die zonder ongeval niet zouden zijn gemaakt, voor vergoeding in aanmerking. De schadevergoeding is dus sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin u verkeert. Indien u bijvoorbeeld tijdelijk niet kunt werken en inkomsten misloopt, dan is er dus sprake van inkomstenverlies en komt het gemiste inkomen voor vergoeding in aanmerking. Bent u bijvoorbeeld gepensioneerd, dan blijft uw inkomen intact en lijdt u dus geen inkomstenverlies. Uit de rechtspraak komen voornamelijk onderstaande schadeposten naar voren:

  • Verlies aan verdienvermogen bij arbeidsongeschiktheid
  • Studievertraging bij scholieren/studenten
  • Medische kosten
  • Reiskosten (alle extra kilometers die je maakt naar de huisarts, garage, ziekenhuis, fysio etc.)
  • Kosten voor huishoudelijke hulp
  • Kosten voor onderhoud in en om uw woning
  • Reparatie- en vervangingskosten (denk aan kleding, elektronisch apparatuur, voertuig)
  • Smartengeld (vergoeding voor de lichamelijke/psychische klachten)

Wilt u ook weten op welke vergoeding u recht heeft? Bel of mail dan met Talhi Letselschade te Gouda. Wij verlenen de bijstand die nodig is om uw schade te verhalen op de veroorzaker ervan.

Belangenbehartiger

Wij staan voor u klaar

Gratis Hulp en Advies

U kunt contact opnemen met ons voor gratis advies over uw letselschade, het claimen van een schadevergoeding en het inschakelen van een letselschade specialist voor het behartigen van uw belangen. Wij beantwoorden graag uw vragen.  Klik hier. Wij hanteren de richtlijnen van de letselschade raad, die kun je hier nalezen.

Ons kantoor is van maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar.

Buiten openingstijden kunt u uw letselschade via ons contactformulier melden. Wij nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op.

Vrijblijvend en direct online

Letselschade melden

Vul uw gegevens in om binnen 24 uur erachter te komen of u in aanmerking komt voor een letselschadevergoeding.